Zatrudnienie dobrego pracownika to nie lada sztuka

0
103
Wizerunek firmy

Masz małą firmę, ale chciałbyś się rozwijać i potrzebni Ci są do tego specjaliści? Jak przyciągnąć do małej, nieznanej na rynku firmy wartościowych pracowników? Zdradzimy Ci kilka sposobów

1. Wynagrodzenie

To najprostszy i najkosztowniejszy sposób. Dobre wynagrodzenie zawsze jest kartą przetargową w rozmowach rekrutacyjnych. Nie zawsze jednak mały pracodawca może konkurować w zakresie płac z wielkimi korporacjami i ich budżetami. Dlatego ten sposób jest tylko dla nielicznych.

2. Wizerunek firmy

Jeśli Twoja firma ma swoją misję i cel, umiesz to pokazać, zarazić swoją ideą potencjalnych pracowników, to nawet jeśli biuro będzie malutkie, a płaca daleka od marzeń, pociągniesz za sobą ludzi, którzy będą dla Ciebie chcieli pracować. Pokaż swoją misję, pomysł na pracę już w ogłoszeniu rekrutacyjnym. Niech nie będzie ono sztampowym: „poszukujemy pracownika do działu administracji”, tylko wyróżnia się z szeregu innych właśnie wizerunkiem przedsiębiorstwa, innym od wszystkich.

3. Marketing szeptany

Nie musisz zaczynać od razu od ogłoszeń od popularnych i drogich portali rekrutacyjnych. Rekrutacja w małej firmie może polegać na systemie poleceń. Trzeba rozpuścić wici, uruchomić networking i mieć odrobinę cierpliwości. Warto opowiadać o tym , że szukamy pracownika przy różnych okazjach, również prywatnych. Nigdy nie wiadomo kto zna akurat osobę idealną na nasze stanowisko. Czasami polecenia przychodzą z zupełnie niespodziewanej strony – od pani z warzywnika, której bratanek właśnie szuka pracy, od sąsiada spod piątki, od kolegi, którego przypadkowo spotykamy w pociągu. Jeśli nie powiesz, że szukasz, oni nie pomogą Ci znaleźć.

4. Portale społecznościowe

Facebook, Instagram i przede wszystkim LinkedInn to kanały, których nie można pominąć przy rekrutacji w małej firmie. Na każdym z tych portali warto umieścić ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika, należy jednak pamiętać, że nie możemy posługiwać się jednym ogłoszeniem i robić kopiuj – wklej. Każdy z tych portali ma swoją specyfikę i musimy się do niej dostosować. Na Facebooku może być to wesołe ogłoszenie, pokazujące, że szukamy specjalisty do fajnego zespołu, który ma poczucie humoru, wie co to work-life balance i wie też po co do pracy przychodzi. Na Instagramie warto zagrać dobrym zdjęciem, albo krótkim filmikiem, pokazującym naszą firmę od środka. LinkiedInn to najskuteczniejszy kanał poszukiwania pracownika, ale też najbardziej sformalizowany, Tutaj nasze ogłoszenie powinno być nieco bardziej „poważne” , opowiadające o warunkach i wymaganiach w sposób mniej żartobliwy.

Nie należy się też sugerować opiniami, że w obecnej sytuacji na rynku pracy mamy rynek pracownika. Statystycznie ofert pracy jest więcej niż chętnych do pracy, jednak nie oznacza to, że nie znajdziemy pracownika do naszej firmy. Warto się wyróżnić i pokazać z innej strony niż wszyscy. Wtedy mamy szansę, że spłynie do nas tyle cv, byśmy mogli wybrać osobę pasującą do profilu naszej działalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here